با همت جهاد دانشگاهی هرمزگان؛

سمینار آموزشی چگونه ارزان و ارزشمند سفر کنیم برگزار شد

۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۶ کد : ۴۶۵ کارگاه،همایش،سمینار
تعداد بازدید:۹۰۶
به مناسبت هفته گردشگری سمینار آموزشی چگونه ارزان و ارزشمند سفر کنیم توسط موسسه آموزشی گردشگری جهاد دانشگاهی هرمزگان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در بندرعباس با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از فعالین گردشگری برگزار شد.
سمینار آموزشی چگونه ارزان و ارزشمند سفر کنیم برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاه هرمزگان؛ این سمینار آموزشی با هدف آشنایی با تکنیک‌های سفر ارزان به ایران و جهان برای تورگردانان و علاقه‌مندان به سفر و طبیعت‌گردی برگزار شده و مدرس آن "عرفان فکری" مدرس بین‌المللی گردشگری بوده است.

علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در این دوره بامهارت سفر به روش کوله گردی، نحوه استفاده از خدمات اقامت ارزان و یا رایگان، تکنیک‌های تعامل با جامعه محلی (میزبان) در کشورهای مختلف، آموزش فن و هنر چانه‌زنی و گرفتن تخفیف در کشورهای مختلف، ترفندهای استفاده بهینه از خدمات حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری، آشنایی با فن طراحی سفرهای انفرادی یا گروهی ارزان آشنا شدند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در این سمینار آموزشی ضمن تبریک هفته گردشگری اظهار کرد: امیدوارم برنامه‌هایی که درزمینهٔ ترویج فرهنگ گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان تدوین می‌شود با موفقیت پیش رود و به سرمنزل مقصود برسد.

محمد دلپسند افزود: از سال ۹۷ که دور جدید فعالیت‌های آموزشی گردشگری را در جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان آغاز کردیم تا امروز موفق شدیم بیش از هزار نفر را در حوزه توانمندسازی شاخه‌های مختلف گردشگری آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۷ تا امروز در حوزه صنایع‌دستی بیش از ۶۰۰ نفر، در حوزه‌های آموزش کوتاه‌مدت سایر رشته‌ها بیش از ۳۰۰ نفر و درمجموع دو هزار نفر در موسسه آموزشی گردشگری جهاد دانشگاهی هرمزگان آموزش دیده‌اند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان عنوان کرد: نیاز و اشتیاق فعالین حوزه گردشگری در استان هرمزگان از مهم‌ترین دلایل برگزاری این دوره‌ها بوده و از دیگر دلایل مهم آن سیاست‌های کلان جهاد دانشگاهی در کل کشور و استان هرمزگان مبنی بر آموزش‌های صحیح و اصولی این حوزه در جهت ترویج فرهنگ گردشگری بوده است.

دلپسند خاطرنشان کرد: اگر قرار است صنعت گردشگری به شکل صحیح، اصولی و ساختارمند در سراسر کشور توسعه یابد چاره‌ای جز این نیست که آموزش‌های صحیح و اصولی هم برای فعالان گردشگری و برای ترویج فرهنگ گردشگری شکل گیرد.

وی اضافه کرد: برای اینکه صنعت گردشگری بتواند به‌عنوان موتور توسعه، یکی از منابع توسعه پایدار و از منابع پاک جایگزین نفت در کشور موردتوجه قرار بگیرد نمی‌تواند صرف‌نظر از آموزش به این امر دست یابد.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان بیان کرد: این آموزش است که فعالین گردشگری را توانمند و آن‌ها را به‌عنوان کارگزاران و مجریان برنامه‌های توسعه گردشگری در کل کشور فعال‌تر می‌کند.

دلپسند اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد آموزشی، فرهنگی و پژوهشی مسئولیت دارد تا جایی که در توان دارد در کنار سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار گیرد و علاوه بر آموزش آکادمیک و دانشگاهی به آموزش‌های کوتاه‌مدت و موردی نیز ورود کند و آن‌ها را در سراسر استان هرمزگان، جزایر و کلیه شهرستان‌های استان پایه‌گذاری کرده و پیش برد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان نیز در این سمینار افزود: متأسفانه امروزه نیازی که جامعه به مسئله آموزش دارد به‌اندازه کافی جدی گرفته نشده است.

محمد فلاح کهن تصریح کرد: برای جا انداختن هر مسئله باید اندیشه، انگیزه، عشق و روند کار در نظر گرفته شود و آموزش در یادگیری روند پیشبرد کارها امری تأثیرگذار است.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی یونسکو در خصوص آموزش عنوان کرد: آموختن باید برای دانستن، به کار بستن، زیستن و با هم زیستن باشد؛ متأسفانه در امر آموزش کنکور تمامی اهداف آموزش‌وپرورش کشور ما را بلعیده و جایی برای مهارت‌آموزی نگذاشته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه گردشگری یک صنعت است و صنعت نیاز به تخصص دارد، خاطرنشان کرد: فعالین گردشگری باید برای رفع موانع گردشگری مطالبه گری کنند چراکه مطالبه جامعه هدف می‌تواند قانون را تعدیل کند.

فلاح کهن اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از سه جزیره جدا از هم تشکیل شده که وظیفه ما تقریب این سه جزیره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

وی با تأکید بر اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد که باید به همین ظرفیت‌ها پرداخته شود، افزود: باید بر پهنه‌های گردشگری کار کنیم چراکه هرمزگان کلکسیونی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان بیان کرد: با تلاش‌های بسیار بندر تاریخی کنگ ثبت ملی شد و این در حالی است که شهرها و بنادر تاریخی زیادی در هرمزگان ازجمله در شهرستان بشاگرد چنین ظرفیتی را دارند که متأسفانه هنوز دیده نشده‌اند.

فلاح کهن اظهار کرد: اعتقاد بنده این است که گردشگری را ابتدا باید از استان خود شروع کنیم، اول به استان گردی و بعد به ایران‌گردی و جهان گردی بپردازیم.

لازم به ذکر است، به مناسبت هفته گردشگری، موسسه آموزشی گردشگری جهاد دانشگاهی هرمزگان اقدام به برگزاری کارگاه آموزش تخصصی مدیریت تورهای ورودی و خروجی (پکیج نویسی تور در گردشگری) ویژه دفاتر خدمات مسافرتی، جهانگردی و راهنمایان گردشگری با سخنرانی عرفان فکری کرده است.

همچنین دوره آموزشی آشنایی با ترفندهای بازاریابی با رویکرد گردشگری در تاریخ هشتم مهرماه ۹۸ ساعت ۹ لغایت ۱۴ در جهاد دانشگاهی همزگان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاوره و ثبت‌نام با شماره ۰۷۶۳۳۶۸۴۴۰۹ تماس گرفته و یا در جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان حضور به هم رسانند.

 

کلید واژه ها: صنعت گردشگری،جهاددانشگاهی هرمزگان


نظر شما :