کارشناس آموزش مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان رودان:

برنامه‌های بلندمدتی برای اشتغال‌زایی مددجویان و فارغ‌التحصیلان داریم

۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۸ کد : ۴۶۸ دوره ها
تعداد بازدید:۷۳۶
کارشناس آموزش مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان رودان گفت: مرکز جهاد دانشگاهی رودان برنامه بلندمدتی برای اشتغال‌زایی مددجویان نهادهای حمایتی و جوانان فارغ‌التحصیل در دست تدوین دارد.
برنامه‌های بلندمدتی برای اشتغال‌زایی مددجویان و فارغ‌التحصیلان داریم

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، مجید فرهادی، کارشناس آموزش مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان رودان، اظهار کرد: مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان رودان از سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرد که به‌عنوان تنها مرکز جهاد دانشگاهی در شرق استان هرمزگان در دپارتمان‌های پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی، کامپیوتر، فرهنگ و هنر فعالیت دارد.

وی ادامه داد: از دوره‌های آموزشی که در این مرکز برگزار می‌شود می‌توان به حسابداری با رایانه، مهارت‌های هفتگانه ICDL ، تربیت مربی پیش از دبستان، تربیت‌معلم ابتدایی، تکنسین داروخانه، فوریت‌های پزشکی، نصب و راه‌اندازی صفحات خورشیدی، پرورش قارچ‌های خوراکی، الگوسازی و دوخت عمومی، چرم‌دوزی، کار‌آفرینی و مدیریت کسب‌وکار و … اشاره کرد؛ لازم به ذکر است از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۷ هزار نفر در این مرکز از آموزش‌های تخصصی لازم جهت ورود به بازار کار بهره‌مند شده‌اند و اکثر آموزش دیدگان در نهادها و مراکز مرتبط مشغول به فعالیت شده‌اند.

کارشناس آموزش مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان رودان عنوان کرد: مرکز جهاد دانشگاهی رودان به‌عنوان مجری برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان دولت، متناسب با نیاز ادارات اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی جهت ارتقای پایه و سطح کیفی کارکنان ادارات کرده است.

فرهادی ادامه داد: در طول این مدت فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، اداره زندان‌ها، اداره ثبت‌اسناد و املاک، دهیاری‌ها، بهزیستی، شهرداری، امور مالیاتی و… از آموزش‌های جهاد دانشگاهی بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: طی عقد قراردادهای آموزشی با کمیته‌های امداد رودان، میناب، سیریک، رودخانه، توکهور، جغین و.. توانسته‌ایم آموزش‌های رایگانی مانند الگوسازی و دوخت عمومی (خیاطی)، چرم‌دوزی، نصب و راه‌اندازی صفحات خورشیدی، کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار و … را جهت اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد برگزار کنیم؛ در این مدت بیش از ۷۰۰ نفر از مددجویان این نهاد آموزش دیده‌اند.

کارشناس آموزش مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان رودان اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این مرکز می‌توان به همکاری با جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان در برگزاری آزمون‌های نهضت سواد‌آموزی و بنیاد برکت اشاره کرد؛ گفتنی است بیش از ۵۰۰ نفر برای شرکت در آزمون‌ها به مرکز جهاد دانشگاهی رودان مراجعه کرده‌اند.

فرهادی اضافه کرد: مرکز جهاد دانشگاهی رودان برنامه بلندمدتی برای اشتغال‌زایی مددجویان نهادهای حمایتی و جوانان فارغ‌التحصیل در دست تدوین دارد که از آن جمله می‌توان به آموزش‌های احداث گلخانه، کشت‌های هیدروپونیک، برنامه‌نویسی، مشاغل خانگی زودبازده و فعال کردن دپارتمان زبان‌های خارجه اشاره کرد؛ در این راستا قطعاً از ظرفیت اساتید نمونه و جوانان نخبه استفاده خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان رودان می‌توانند جهت مشاوره و اطلاع از روند ثبت‌نام‌ها با تلفن ۴۲۸۸۷۴۵۳- ۰۷۶ تماس حاصل کنند.

 


نظر شما :